Seminar: Innenfor og utenfor det gode selskap – forholdet mellom legitim innvandringsmotstand og høyreekstremisme

When:
December 3, 2015 @ 11:15 am – 2:00 pm
2015-12-03T11:15:00+01:00
2015-12-03T14:00:00+01:00
Where:
SV-fakultetet, UiB
Fosswinckels gate 6
5007 Bergen
Norway
Cost:
Free

Norsk Nettverk For Migrasjonsforskning inviterer til seminar på Universitetet i Bergen med tema:

Norsk Nettverk for Migrasjonforsknings årlige seminar vil i år fokusere på relasjonen mellom innvandringskritiske røster som regnes som legitime og dem som regnes som illegitime eller ekstreme. Elisabeth Ivarsflaten og Lars Erik Berntzen holder innlegg om innvandringskritiske politiske aktører og høyreekstreme nettverk. Thomas Hylland Eriksen gir oss innsikt i hvordan det er å være gjenstand for ekstreme ytringer mot et multikulturelt Norge. Vi stiller spørsmålet som i kjølvannet av terroren 22. juli 2011 har ligget under norsk innvandrings- og integreringsdebatt. Hvor går grensene, og hva slags forbindelseslinjer finner vi, mellom legitime innvandringskritiske aktører i den norske debatten, og den potensielt voldelig høyreekstremisme som synes å være på fremmarsj i Norge og Europa? Gjennom diskusjoner av forholdet mellom legitime og illegitime former for innvandringsmotstand tilbyr vi et seminar med stor relevans for både forskere, organisasjoner på feltet, sentrale policy-aktører og andre interesserte.

Seminaret er åpent for alle og deltakelse er gratis. Det vil bli lett servering.

Sted: Lille Auditorium, Lauritz Meltzers hus (SV-bygget)